سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اسلام دین صلح، یا دین جنگ ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام دین صلح، یا دین جنگ ؟

در سرتاسر دنیا، و به صورت خاص در کشورهایی که مسلمین در اقلیت هستند، بحث خشونت اسلام و جنگ طلبی اون، یکی از بحث های اصلی بین مسلمین و مخالفین اسلام هست. و البته در بحثها، در زیر فشارهای کمر شکن تبلیغاتی، و اجتماعی، بعضی از مسلمین تمام سعی خود را می کنند تا اسلام را به عنوان دین صلح معرفی نمایند.

بلی اسلام دین صلح است، اما این صلح بین کدام گروه هاست ؟ آیا اسلام دین آشتی بین ظالم و مظلوم است ؟ آیا اسلام دین صلح بین متقی و کافر و منافق شمشیر از رو بسته است ؟ آیا اسلام دین صلح خدا پرست با دنیا پرستان تشنه به خون است ؟

سوال اینجاست که چگونه می شود ادعای توحید داشت، و از جنگ با ضد خدا غافل شد ؟ آیا اسلام چیزی غیر از توحید و تکامل از طریق عشق به خدا و دوری از هر چیز غیر خدایی است ؟ حالا چه این مبارزه با شیاطین و تاریکی های دل خود انسان باشد، و چه با دیگر بندگان شیطان. و اگر در شرایطی صبر پیشه می کنیم آیا این صبر باید منتهی به فراموش کردن مقابله با ظالمان شمشیر از رو بسته شود؟ و یا بدتر از آن زیر سوال بردن این باشد؟ آیا نرمی با دشمنان در دل مجاز است ؟ اگر این نرمی در دل نفوذ کند، آنوقت دیگر در مقابل چه چیزی صبر پیشه می کنیم.

آیا از ظالم غافل می شویم تا مانند گوسفندان در آرامش بچریم؟ خداوند تبارک و تعالی، ما را خلق کرد که چه کنیم ؟ برای ما آسمان را سقفی، و در زمین روزی قرار داد برای چه ؟ که در آرامش بخوریم و همه چیز را فراموش کنیم ؟ که برای بهبود چراگاهمان با دشمنان خدا هم پیمان شویم ؟ که برای خشنودی دشمنان خدا، از احکام حق کوتاه بیاییم؟ که از ترس اخم مخالفان، در مقابل ظلم حتی دهان نجنبانیم ؟ و یا اگر کمی بیشتر در این ظلمت فرو رفته باشیم، بخاطر حفظ دنیا سکوت کنیم، اما دلیل این کارمان را رضایت خداوند سبحان بدانیم ؟ که به خیال خودمان خدا و بندگان خدا را می فریبیم ؟ اما جز خود را فریب نمی دهیم، اما نمی فهمیم. که اگر این آیه در مورد ما صدق کند، به خیال خودمان اصلاح گریم ؟ اما خود مفسدانیم، اما نمی فهمیم.

اسلام دین جنگ با پلیدی است، و به آن افتخار می کنم. و ابراز بی زاری می کنم از کسی که انکار کند جنگ دشمنان خدا را. جنگی که از زمان خلقت انسان شروع شد، و تا روزی که به دست قائم آل محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) پایان یابد ادامه پیدا خواهد کرد. حال چه این جنگ آشکار باشد و چه نهان. چه با جت های جنگده و موشک های بالستیک و ادعای صریح ادامه جنگ های صلیبی باشد، و چه در بسته بندی تقابل فرهنگ ها، یا به صورت زینت کرده و فریبنده، و شعارهای دروغین دفاع از حقوق بشر و ارزش انسان و گسترش دموکراسی و آزادی و حقوق زنان و اقتصاد جهانی و هزار و یک جور ترفند دیگر، برای پوشاندن هدف واقعی.

و فقط دعا می کنم، خداوندا، به ما کمک کن در جهاد اکبر سربلند باشیم، تا عشق به شهادت را بدست آوریم، و برای فرمان جهاد اصغر لحظه شماری نماییم. تا انشاالله در روز مصلحت، در تشحیص دوست از دشمن خطا نکنیم، دلمان نلرزد، سست نشویم و جزو بازماندگان نباشیم.

یا حق

-------------------------------------------------------------------------------------------

بحث های مرتبط:

 

(جمعه 10/1/1386 - 12:48 ص ) مهرداد
گرچه این باید ذکر بشه که ما پیرو امامت و ولایت هستیم و این هم باید در نظر گرفته بشه که اگه اشتباه نکنم در زمان غیبت هیچ جنگی رو ما شروع نخواهیم کرد و گرچه در برابر ظلم ساکت نخواهیم بود

(جمعه 10/1/1386 - 11:18 ص ) امیر

جهاد ابتدایی کجا بود برادر؟ کار ما به جایی رسیده که دیگه اظهار نظر هم نمی تونیم راحت بکنیم، خیلی هنر کنیم، جمله دست هزارم امام در مورد محو اسراییل رو تکرار می کنیم، که تازه اون رو هم همه هووو می کنند! انشاالله اونهایی که احمدی نژاد رو هوووو میکنند، هدفشون حفظ اسلام هست، و نه مال و خورد و خوراک دنیا.

و البته در اینکه پیرو امامت و ولایت هستیم، شکی نیست. ولی در همون جهت هم باید اعلام آمادگی کنیم، که اگر بخاطر اسلام به مصلحتی تن داده میشه، دلیلش دنیاپرستی، بی عرضگی و ترس سربازان، که ما باشیم نباشه.

(دوشنبه 13/1/1386 - 11:41 ص ) محمد مهدی تهرانی

خوشبختانه با آغاز به کار دولت نهم بسیاری از مواضع تغییر کرده و رویکردی مقتدارانه و نه از روی انفعال در دستور کار قرار گرفته. به ظن من نگاه انقلابی تا حد زیادی احیا شده و فضای کشور بیش از پیش با واژه هایی چون جهاد، مقاومت و... عجین خواهد شد.

عصر عصر خمینی است. عصر نه گفتن به زورگویی ها و زیاده خواهی ها. امروز هویت دشمنانمان را با تمام قدرت به تخطئه می نشینیم و منافعشان در تمام دنیارا متزلزل می کنیم.

آری عصر عصر بیداری است. عصر عصر خمینی است.


نوشته شده توسط امیر در پنج شنبه 86/1/9 و ساعت 8:41 صبح
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عذای اباعبدالله
غزه، مدتهاست در ذهن شهدای ماست. تقدیم به شهدای غزه مصاحبه ای از
نوار غزه
درد
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا