سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تخریب مکه و غیرت مسلمین!

بسم الله الرحمن الرحیم

تخریب مکه و غیرت مسلمین!

چند روز پیش یکی از دوستان لینکی فرستاده بود، که به بهانه ساخت فیلم 300، گلایه کرده بود از بی فکری و بی توجهی مردم و مسولان نسبت به حفظ تاریخ چند هزار ساله ایران. صد البته تحریف تاریخ توسط سازندگان این فیلم، نه فقط برای تخریب وجهه حکومت هخامنشی است، بلکه وسیله ایست برای تخریب و تضعیف وجهه امروز ایران اسلامی. با این وجود، نمی دانم چه شد، که در جواب این دوست نوشتم: همون هایی که نگران عظمت ایران باستان هستند، و ساخت کاخ های آن چنانی، در کنار ظلم به مردم رو "ارزش" می دونند، خودشون هم بفکر زنده نگه داشتن اون باشند. و البته می خواستم برایش بگویم که اگر ارزشی واقعی باشد، چگونه طرفداران اون در طول 1400 سال با جان و دل، و طی هر شرایطی اون رو زنده نگاه خواهند داشت. و چه خوب که نگفتم، و چه خوب که ننوشتم از اینکه افتخار ما به وصله کفش امیرالمومنین است.

مهندس سعودی: آنچه دیده می شود فقط 10% از اتفاقاتی است که در راه است.(نیویورک تایمز)

یک هفته بیشتر طول نکشید که جواب خودم رو از مقاله ای در نیویورک تایمز گرفتم: 2 هفته پیش نیویورک تایمز در نقل قولی از تبدیل شدن تدریجی مکه به لاس وگاس نوشته بود. و البته در ضمن عکسی از مکه، بسخره نوشته بود که: "بزودی مسلمانان در حالی که با لباسهای ساده سفید رنگ طواف می کنند، در کنار کعبه می توانند Starbucks, Cartier & Tiffany, H&M, Topshop را هم ببینند."

دور نمای کعبه تا 2 سال دیگر

دلم گرفت از این خبر، دلم گرفت از این که به جایی رسیده ایم که مقدس ترین شهرمان را با لاس وگاس مقایسه می کنند، دلم گرفت از هتل 5 ستاره ای که بزودی کعبه را زیر سایه خودش میبرد، و سوییت های 3 خوابه ی مشرف به کعبه ای که، بقیمت 5 میلیون دلار (4.6 میلیارد تومان)فروخته خواهند شد... تا نکند، لباس های ساده و سرهای تراشیده حجاج، سبک بالیشان را به نهایت برساند، و چند صباحی نبینند مال دنیا را، که بهتر بیاد یباورند یگانه صاحب ارزش را، و ببینند برابری همه انسان ها را در پیشگاهش.

از این دلم گرفت که، با چشم خود دیده ام غیر مسلمانانی که از دیدن عظمت کعبه به خود لرزیده اند، اما دور نیست زمانی که تشخیص خانه خدا، از ساختمان های اطراف مشکل باشد. همان طور که کمتر کسی در اولین برخورد تشخیص می دهد مسجد الاقصی را، از گنبد بزرگ و زرین مسجد الصخره. و چه فاصله بزرگی است بین اشتباه مسجد الاقصی با مسجد الصخره ، و اشتباه اصلی ترین عبادت گاه بشر با وسیعترین ساختمان مسکونی/تجاری ساخته شده توسط بشر.

دیدن برنامه ها و عکس های کنونی و آینده مکه، کاملا تکانم داد، مطمئن بودم که امت اسلام، در مقابل این بی احترامی ساکت نمینشیند، سریعا متوسل به گوگل شدم، تا اعتراضی پیدا کنم و با یک کلیک و امضا، رفع تکلیفی نمایم،...که خدا نگه دارد اعتراض(پتیشن) نویسان را که چه آسان کرده اند فرار از تکالیف و آرام کردن وجدان را.... در این جستجو همه جور اعتراضی پیدا کردم: از اعتراض به نابرابری حقوق زن و مرد در طواف کعبه گرفته ، تا اعترا ض به مقبره ابولولوِ! اما دریغ از حتی یک اعتراض و 4 تا امضا در مخالفت با این بی احترامی به خانه خدا...

اون وقت بود که با خودم گفتم:

خوشا بغیرت و همت کسانی که، به گوش تمام جهان رساندند، صدای اعتراضشان به ساخت سدی در 50 کیلومتری تخت جمشید را.

خوشا بغیرت و همت کسانی که، نگذاشتند هیچ مجله ای، خلیج فارس را خلیج عرب بخواند...هرچند در خلوت این خلیج را آمریکایی بنامند...

خوشا بغیرت و همت کسانی که، با تلاش و اعتراضشان توانستند برج نقش جهان رو چند طبقه کوتاه کنند؛ تا نکند که خللی ایجاد شود در مشاهده اعجاز شیخ بهایی...

و خوشا بغیرت و همت همه کسانی که چیزی را دوست می دارند.

***

سامی انگاوی, یکی از مهندسان سعودی در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرده بود که آنچه دیده می شود فقط 10% از اتفاقاتی است که در راه است. و آنچه در راه است بسیار بدتر از این خواهد بود.

ای کاش همه ما، کسانی که سادگی خانه خدا را دوست می داریم، کمی همت کنیم، شاید آرزوی دیدن شکوه این سادگی را با خودمان به گور نبریم.

یا حق

 

منابع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Abraj_Al_Bait_Towers

http://www.abrajalbait.com

http://www.nytimes.com/2007/03/08/world/middleeast/08mecca.html?em&ex=1173502800&en=d9788514cd7c0c08&ei=5087

http://www.nytimes.com/imagepages/2007/03/08/world/08mecca_CA0.ready.html

ترجمه ناقص مقاله نیویورک تایمز:

http://www.shianews.org/textnews.asp?id=3802

****************************************************************

حالا باید چی کار کرد ؟

قبل از هر حرکتی، منتظر جواب استفتاهایی هستیم، که برادر خوبم مهرداد انجام دادند. این متن استفتا برای چند تن از مراجعی که امکان فرستادن سوال از طریق اینترنت بود فرستاده شده:

متن سوال یا استفتا :با سلام، شرکت پیمان کاری بن لادن، در حال اجرای یک پروژه مسکونی عظیم در جوار کعبه می باشد. این مجموعه ساختمان با حداکثر ارتفاع 485 متر، و با ارتفاعی بیش از 30 برابر طول کعبه، و بلند ترین ساختمان عربستان و از نظر مساحت بزرگترین ساختمان ساخته شده توسط بشر خواهد بود. این ساختمان هفتاد و شش طبقه، اجرا شده توسط شرکت پیمان کاری بن لادن، شامل خانه هایی با قیمت هر خانه تا چند میلیارد تومان، و شامل هتل 5 ستاره، و چند طبقه مرکز خرید می باشد. اجرای این پروژه در روزنامه نیویورک تایمز هم بازتاب داشته و باعث مقایسه مکه با لاس وگاس (مرکز اصلی تفریح و خرید و قمار در آمریکا، معروف به شهر گناه) شده است. این مجتمع پس از اتمام در سال 87-88 سوال من این است : 1) وظیفه ما در مقابل این توهین روزنامه نیویورک تایمز چیست ؟ 2) نظر جنابعالی در مورد این ساخت و سازها چیست ؟ 3) با توجه به شرایط کنونی، و لزوم تلاش برای وحدت، نظر جنابعالی در مورد انجام هرگونه حرکت در مخالفت با این ساخت و ساز چیست ؟ با تشکر

جوابیه دفتر آیت الله مکارم شیرازی :

تا الان فقط جواب آیت الله مکارم رو دریافت کردیم، جوابشون رو عینا میارم:

 بسم الله الرحمن الرحیم

:: با اهداء سلام و تحیت؛

جواب :  این گونه ساخت و سازها اگر به نفع حجاج باشد شرعاً حرام نیست و مقایسه آن با مراکز فساد اهانت است و باید از آن جلوگیری کرد.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته              

دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی / بخش استفتاءات

 

 


نوشته شده توسط امیر در یکشنبه 85/12/27 و ساعت 12:57 عصر
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عذای اباعبدالله
غزه، مدتهاست در ذهن شهدای ماست. تقدیم به شهدای غزه مصاحبه ای از
نوار غزه
درد
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا