سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برکت جنگ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

گزیده ای ازسخنرانی امام خمینی درموضوع دفاع مقدس:

هر روز ما در جنگ برکتی داشته ایم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته ایم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم ، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم ، ما درجنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زده ایم ، ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم ، ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم ، ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه های انقلاب پربار اسلامیمان را محکم کردیم ، ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردم بارور کردیم ، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را بدنبال داشت ، تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد و ازهمه مهمتر

استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت.

 

 

" برگرفته ازصحیفه نور ج 14ص 283 " (سایت تبیان)

 


نوشته شده توسط امیر در شنبه 86/2/1 و ساعت 12:18 عصر
نظرات دیگران()
نهایت تمدن غرب، و حقوق بشر آمریکایی کجاست ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

غربیان برای مدت مدیدی است که مدعی حقوق بشر و تمدن برترند، و با تکرار پیاپی این صحبت و استفاده از ترفند ها و ژست های خاص خود سعی در تبدیل این ادعای دروغ به یک واقعیت غیر قابل انکار داشته اند. اما با سیر در تاریخ آنها باید این سوال را از آنها پرسید که غربیان بخاطر کدام پیشینه تاریخی مدعیند ؟

بخاطر براه انداختن سالها جنگ صلیبی ؟ بخاطر منقرض کردن نسل بسیاری از بومیان در آمریکای شمالی و نسل کشی های پیاپی ؟ برای یک عمر برده داری و نژادپرستی ؟ برای روشن کردن آتش دو جنگ جهانی ؟ برای بمباران اتمی مردم بی گناه ؟ برای کودتا بر علیه حکومت های مردمی و حمایت از حکومت های شکنجه گر ؟ برای جنگ افروزی های پیاپی درتمام دنیا ؟ برای شکنجه هایشان در گوانتانامو ؟ برای شکنجه هایشان در زندان ابوغریب ؟ برای شکنجه هایشان در زندانهای مخفی شان در سر تا سر دنیا ؟ 

مرور وقایع مختلف تاریخی این سؤال را به ذهن می آورد که که آیا بشر مورد نظر کشورهای غربی در خارج از مرزهای سیاسی و جغرافیاییشان قابل تعریف است ؟ کشورهای غربی با چه رویی مدعی حقوق بشرند ؟ و مزدوران داخلی با چه رویی حرف های آنها را تکرار می کنند ؟ و جاهلان با چه منطقی این حرف ها را باور،  و حمایتشان می کنند ؟

این چگونه تمدنی است که برای افزایش رفاه خود حاضر است به هر گونه جنایتی دست بزند ؟ آیا پیشرفت در تکنولوژی و رفاه مادی، و قدرت نظامی به هر قیمتی، نشان دهنده برتری یک تمدن است ؟ روابط میان انسان ها و ارزش های اخلاقی در برتری یک تمدن در کجا قرار میگیرند ؟ آیا جامعه ای که در آن جان انسان ها در مقابل مادیات هر روز بی ارزش تر میشوند قابل ستایش است ؟ آیا جامعه ای که با تغییر ساختار خانواده توانایی تولید مثل و تربیت نسل بعد خود را از دست داده است قابل الگو برداری است ؟ جامعه ای که تنها راه حل این معزل خود را در قبول مهاجرین میبیند، و استفاده ناگزیر از این گزینه در بسیاری از موارد باعث غلبه جمیعت مهاجرین بر ساکنین اولیه، در 25 سال آینده میشود. واقعیتی که باعث ترس ساکنین کنونی اروپا از غلبه جمعیتی مسلمنان در اروپا در آینده نه چندان دور شده است.

بعد از مرور هزار و یک سوال دیگر که در تناقض با ادعای کشورها غربی است یک بار دیگر این سوال مهم را باید پرسید که کشورهای غربی با چه رویی مدعی تمدن برترند ؟ و مزدوران داخلی با چه رویی حرف های آنها را تکرار می کنند ؟ و جاهلان با چه منطقی این حرف ها را باور،  و حمایتشان می کنند؟

اگر در ماهیت تمدن غرب و حقوق بشر آمریکایی شک دارید، شرح حال شکنجه های جلال شرفی که شامل سوراخ کردن پای ایشان با مته، و همچنین شکستن سر و گردن و بینی ایشان، و پاره کردن گوششان است را حتما بخوانید..... این عکسها را هم خوب نگاه کنید، آن وقت بهتر می فهمید نهایت تمدن غرب، و شعارهای حقوق بشر مزدوران آمریکا کجاست..... از خود بپرسید وقتی با یک دیپلمات، و دبیر دوم سفارت یک کشور اینچنین تا می کنند، اگر منافعشان ایجاب کند با مردم عادی چطور رفتار خواهند کرد ؟

*****

حال نوع برخورد کشورهای غربی در قرن اخیر را مقایسه کنید با هزار و چهار صد سال پیش، و برخورد اهل بیت علیهم السلام با اسرا:

بعد از ضربت ابن ملجم ملعون بر فرق امیرالمومنین، "برای امام به تجویز طبیب شیر می برند ، امام می فرمایند که بر ای ابن ملجم هم از همین شیر ببرید و به او کاری نداشته باشید ، اگر زنده ماندم خود میدانم واگر نه ، با همان ضربه او را قصاص کنید"، یا جمله ای رو به ایشان منسوب می کنند با این مفهوم که من در چشمان ابن ملجم ترس می بینیم، در خانه علی اسیر نباید اینطور بترسد......یه این جمله خوب فکر کنید، ببینید این را که میگوید؟،...این را حاکم حکومت اسلام می فرمایند، اون هم نه در مورد دیپلمات یک کشور دیگر،نه،... نه در مورد یک اسیر معمولی، این را امام در مورد ضاربشون می فرمایند....

حال ما که از نعمت اهل بیت برخوردار هستیم، و با شیعه نامیدن خودمان، ادعای پیروی از ایشان را میکنیم، چگونه اجازه میدهیم این وحشی های آمریکایی و مزدوران داخلی شان از آن طرف دنیا بیایند و برایمان کلاس تمدن و حقوق بشر بگزارند ؟

شیعه بزرگترین مدعی حقوق بشر است نه بخاطر گرفتن ژستهای دروغین و نه در حرف،

شیعه بزرگترین مدعی حقوق بشر است به اعتبار عمل و منش مولایش.

*****

دیدن عکس های شکنجه جلال شرفی بدجوری اشک من رو درآورد... چند وقتی بود که اینجوری اشک نریخته بودم........اصلا حال خوبی نداشتم،........و بدتر از اون اینکه اصلا مطمین نبودم ناراحتیم از چیه،........واقعا نمی دونستم از مظلومیت این دیپلمات شیرمردمون ناراحتم؟، از دردهایی که کشیده، از بی رحمی دشمنان، از تصور ناله هاش وقتی بدنش رو با مته سوراخ سوراخ می کردند، یا وقتی زیر مشت و لگد گردنشون رو می شکستند،....ولی اینکه اولین جنایت اونها نیست. . .توی عراق و اسراییل این کار هر روزشونه ......... شایدم ناراحتیم از مظلومیت اسلام بود...اسلامی که پیروان ظاهریش با 1.5 میلیارد جمعیت به اندازه 5 میلیون یهودی جربزه ندارند،‏ ناراحتی از مردمی هست که حرف این وحشیهای آمریکایی پیششون خریدار داره،...همونهایی که توی تشخیص دوست از دشمن درمانده اند،... همونهایی که باعث مظلومیت بیشتر تنها حکومت مدعی مبارزه با کل عالم ظلم می شوند............ناراحتیم از جهله، از ادعای دروغه، از بی انصافیه، .......ناراحتیم از خودمه،......آنقدر آدم له شده دیده ایم که دیگر امثال شرفی به چشممان هم نمی آید،... دیگر برایمان عادی شده، دیگر هیچ چیز نمی تواند وجدانمان را تکان دهد......یک بار دیگر بروید و عکسها رو خوب نگاه کنید، اگر عکسها تکانتان نداد و تمام وجودتان بغض و کینه به عاملین این جنایات و شعارهای دروغشان نشد، شما هم می توانید بروید و به حال خودتان زار بزنید.

*****

این فرمایشات امام خمینی رو هم از وبلاگ خبرنگار مسلمان کپی کردم:

بغض و کینه انقلابى تان را در سینه ها نگه دارید:

"فرزندان انقلابى ام، اى کسانى که لحظه اى حاضر نیستید که از غرور مقدستان دست بردارید، شما بدانید که لحظه لحظه عمر من در راه عشق مقدس خدمت به شما مى گذرد.

مى دانم که به شما سخت مى گذرد، ولى مگر به پدر پیر شما سخت نمى گذرد؟ مى دانم که شهادت شیرینتر از عسل در پیش شماست، مگر براى این خادمتان اینگونه نیست؟ ولى تحمل کنید که خدا با صابران است.

بغض و کینه انقلابى تان را در سینه ها نگه دارید، با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگرید، و بدانید که پیروزى از آن شماست."

لعنت خدا بر قوم ظالمین

یا حق

------------------------------------------------

فارس:

جلال شرفی:ربایندگان و شکنجه‌گران، خود را آمریکایی معرفی می‌کردند

عکسهای کنفرانس خبری جلال شرفی دیپلمات ربوده شده در عراق

ایرنا:

اثبات نقش آمریکا در ربودن جلال شرفی، از قول سفیر ایران در عراق:

رجانیوز

تایید مستند شکنجه جلال شرفی در بغداد

شرفی: آمریکا مسئول شکنجه ام است

تحلیل رادیکالی از برخورد ایران با 15 نظامی انگلیسی
تمدن ایران ها وحشی گری آمریکا را عیان کرد

 

بغض و کینه انقلابى تان را در سینه ها نگه دارید(خبرنگار مسلمان)

بازتاب:

تأیید شکنجه شرفی توسط نماینده صلیب سرخ

شرفی: نماینده سفارت آمریکا مسئول شکنجه‌ام بود

دیپلمات ایرانی: ماموران سیا من را شکنجه کردند

 

 


نوشته شده توسط امیر در چهارشنبه 86/1/22 و ساعت 10:49 عصر
نظرات دیگران()
اسلام دین صلح، یا دین جنگ ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام دین صلح، یا دین جنگ ؟

در سرتاسر دنیا، و به صورت خاص در کشورهایی که مسلمین در اقلیت هستند، بحث خشونت اسلام و جنگ طلبی اون، یکی از بحث های اصلی بین مسلمین و مخالفین اسلام هست. و البته در بحثها، در زیر فشارهای کمر شکن تبلیغاتی، و اجتماعی، بعضی از مسلمین تمام سعی خود را می کنند تا اسلام را به عنوان دین صلح معرفی نمایند.

بلی اسلام دین صلح است، اما این صلح بین کدام گروه هاست ؟ آیا اسلام دین آشتی بین ظالم و مظلوم است ؟ آیا اسلام دین صلح بین متقی و کافر و منافق شمشیر از رو بسته است ؟ آیا اسلام دین صلح خدا پرست با دنیا پرستان تشنه به خون است ؟

سوال اینجاست که چگونه می شود ادعای توحید داشت، و از جنگ با ضد خدا غافل شد ؟ آیا اسلام چیزی غیر از توحید و تکامل از طریق عشق به خدا و دوری از هر چیز غیر خدایی است ؟ حالا چه این مبارزه با شیاطین و تاریکی های دل خود انسان باشد، و چه با دیگر بندگان شیطان. و اگر در شرایطی صبر پیشه می کنیم آیا این صبر باید منتهی به فراموش کردن مقابله با ظالمان شمشیر از رو بسته شود؟ و یا بدتر از آن زیر سوال بردن این باشد؟ آیا نرمی با دشمنان در دل مجاز است ؟ اگر این نرمی در دل نفوذ کند، آنوقت دیگر در مقابل چه چیزی صبر پیشه می کنیم.

آیا از ظالم غافل می شویم تا مانند گوسفندان در آرامش بچریم؟ خداوند تبارک و تعالی، ما را خلق کرد که چه کنیم ؟ برای ما آسمان را سقفی، و در زمین روزی قرار داد برای چه ؟ که در آرامش بخوریم و همه چیز را فراموش کنیم ؟ که برای بهبود چراگاهمان با دشمنان خدا هم پیمان شویم ؟ که برای خشنودی دشمنان خدا، از احکام حق کوتاه بیاییم؟ که از ترس اخم مخالفان، در مقابل ظلم حتی دهان نجنبانیم ؟ و یا اگر کمی بیشتر در این ظلمت فرو رفته باشیم، بخاطر حفظ دنیا سکوت کنیم، اما دلیل این کارمان را رضایت خداوند سبحان بدانیم ؟ که به خیال خودمان خدا و بندگان خدا را می فریبیم ؟ اما جز خود را فریب نمی دهیم، اما نمی فهمیم. که اگر این آیه در مورد ما صدق کند، به خیال خودمان اصلاح گریم ؟ اما خود مفسدانیم، اما نمی فهمیم.

اسلام دین جنگ با پلیدی است، و به آن افتخار می کنم. و ابراز بی زاری می کنم از کسی که انکار کند جنگ دشمنان خدا را. جنگی که از زمان خلقت انسان شروع شد، و تا روزی که به دست قائم آل محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) پایان یابد ادامه پیدا خواهد کرد. حال چه این جنگ آشکار باشد و چه نهان. چه با جت های جنگده و موشک های بالستیک و ادعای صریح ادامه جنگ های صلیبی باشد، و چه در بسته بندی تقابل فرهنگ ها، یا به صورت زینت کرده و فریبنده، و شعارهای دروغین دفاع از حقوق بشر و ارزش انسان و گسترش دموکراسی و آزادی و حقوق زنان و اقتصاد جهانی و هزار و یک جور ترفند دیگر، برای پوشاندن هدف واقعی.

و فقط دعا می کنم، خداوندا، به ما کمک کن در جهاد اکبر سربلند باشیم، تا عشق به شهادت را بدست آوریم، و برای فرمان جهاد اصغر لحظه شماری نماییم. تا انشاالله در روز مصلحت، در تشحیص دوست از دشمن خطا نکنیم، دلمان نلرزد، سست نشویم و جزو بازماندگان نباشیم.

یا حق

-------------------------------------------------------------------------------------------

بحث های مرتبط:

 

(جمعه 10/1/1386 - 12:48 ص ) مهرداد
گرچه این باید ذکر بشه که ما پیرو امامت و ولایت هستیم و این هم باید در نظر گرفته بشه که اگه اشتباه نکنم در زمان غیبت هیچ جنگی رو ما شروع نخواهیم کرد و گرچه در برابر ظلم ساکت نخواهیم بود

(جمعه 10/1/1386 - 11:18 ص ) امیر

جهاد ابتدایی کجا بود برادر؟ کار ما به جایی رسیده که دیگه اظهار نظر هم نمی تونیم راحت بکنیم، خیلی هنر کنیم، جمله دست هزارم امام در مورد محو اسراییل رو تکرار می کنیم، که تازه اون رو هم همه هووو می کنند! انشاالله اونهایی که احمدی نژاد رو هوووو میکنند، هدفشون حفظ اسلام هست، و نه مال و خورد و خوراک دنیا.

و البته در اینکه پیرو امامت و ولایت هستیم، شکی نیست. ولی در همون جهت هم باید اعلام آمادگی کنیم، که اگر بخاطر اسلام به مصلحتی تن داده میشه، دلیلش دنیاپرستی، بی عرضگی و ترس سربازان، که ما باشیم نباشه.

(دوشنبه 13/1/1386 - 11:41 ص ) محمد مهدی تهرانی

خوشبختانه با آغاز به کار دولت نهم بسیاری از مواضع تغییر کرده و رویکردی مقتدارانه و نه از روی انفعال در دستور کار قرار گرفته. به ظن من نگاه انقلابی تا حد زیادی احیا شده و فضای کشور بیش از پیش با واژه هایی چون جهاد، مقاومت و... عجین خواهد شد.

عصر عصر خمینی است. عصر نه گفتن به زورگویی ها و زیاده خواهی ها. امروز هویت دشمنانمان را با تمام قدرت به تخطئه می نشینیم و منافعشان در تمام دنیارا متزلزل می کنیم.

آری عصر عصر بیداری است. عصر عصر خمینی است.


نوشته شده توسط امیر در پنج شنبه 86/1/9 و ساعت 8:41 صبح
نظرات دیگران()
فساد در حکومت اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

شهرام جزایری را فراری دادند، تا همه بفهمند، فساد تا عمق حکومت اسلامی نفوذ کرده.

امروز به لطف خدا، با همکاری نیروهای دو وزارت خانه دولتی شهرام جزایری دوباره دستگیر شد، تا به مخالفان ثابت شود که شاکله حکومت اسلامی سالم است، و در حال مبارزه با این فساد.


نوشته شده توسط امیر در دوشنبه 85/12/28 و ساعت 1:36 صبح
نظرات دیگران()
تخریب مکه و غیرت مسلمین!

بسم الله الرحمن الرحیم

تخریب مکه و غیرت مسلمین!

چند روز پیش یکی از دوستان لینکی فرستاده بود، که به بهانه ساخت فیلم 300، گلایه کرده بود از بی فکری و بی توجهی مردم و مسولان نسبت به حفظ تاریخ چند هزار ساله ایران. صد البته تحریف تاریخ توسط سازندگان این فیلم، نه فقط برای تخریب وجهه حکومت هخامنشی است، بلکه وسیله ایست برای تخریب و تضعیف وجهه امروز ایران اسلامی. با این وجود، نمی دانم چه شد، که در جواب این دوست نوشتم: همون هایی که نگران عظمت ایران باستان هستند، و ساخت کاخ های آن چنانی، در کنار ظلم به مردم رو "ارزش" می دونند، خودشون هم بفکر زنده نگه داشتن اون باشند. و البته می خواستم برایش بگویم که اگر ارزشی واقعی باشد، چگونه طرفداران اون در طول 1400 سال با جان و دل، و طی هر شرایطی اون رو زنده نگاه خواهند داشت. و چه خوب که نگفتم، و چه خوب که ننوشتم از اینکه افتخار ما به وصله کفش امیرالمومنین است.

مهندس سعودی: آنچه دیده می شود فقط 10% از اتفاقاتی است که در راه است.(نیویورک تایمز)

یک هفته بیشتر طول نکشید که جواب خودم رو از مقاله ای در نیویورک تایمز گرفتم: 2 هفته پیش نیویورک تایمز در نقل قولی از تبدیل شدن تدریجی مکه به لاس وگاس نوشته بود. و البته در ضمن عکسی از مکه، بسخره نوشته بود که: "بزودی مسلمانان در حالی که با لباسهای ساده سفید رنگ طواف می کنند، در کنار کعبه می توانند Starbucks, Cartier & Tiffany, H&M, Topshop را هم ببینند."

دور نمای کعبه تا 2 سال دیگر

دلم گرفت از این خبر، دلم گرفت از این که به جایی رسیده ایم که مقدس ترین شهرمان را با لاس وگاس مقایسه می کنند، دلم گرفت از هتل 5 ستاره ای که بزودی کعبه را زیر سایه خودش میبرد، و سوییت های 3 خوابه ی مشرف به کعبه ای که، بقیمت 5 میلیون دلار (4.6 میلیارد تومان)فروخته خواهند شد... تا نکند، لباس های ساده و سرهای تراشیده حجاج، سبک بالیشان را به نهایت برساند، و چند صباحی نبینند مال دنیا را، که بهتر بیاد یباورند یگانه صاحب ارزش را، و ببینند برابری همه انسان ها را در پیشگاهش.

از این دلم گرفت که، با چشم خود دیده ام غیر مسلمانانی که از دیدن عظمت کعبه به خود لرزیده اند، اما دور نیست زمانی که تشخیص خانه خدا، از ساختمان های اطراف مشکل باشد. همان طور که کمتر کسی در اولین برخورد تشخیص می دهد مسجد الاقصی را، از گنبد بزرگ و زرین مسجد الصخره. و چه فاصله بزرگی است بین اشتباه مسجد الاقصی با مسجد الصخره ، و اشتباه اصلی ترین عبادت گاه بشر با وسیعترین ساختمان مسکونی/تجاری ساخته شده توسط بشر.

دیدن برنامه ها و عکس های کنونی و آینده مکه، کاملا تکانم داد، مطمئن بودم که امت اسلام، در مقابل این بی احترامی ساکت نمینشیند، سریعا متوسل به گوگل شدم، تا اعتراضی پیدا کنم و با یک کلیک و امضا، رفع تکلیفی نمایم،...که خدا نگه دارد اعتراض(پتیشن) نویسان را که چه آسان کرده اند فرار از تکالیف و آرام کردن وجدان را.... در این جستجو همه جور اعتراضی پیدا کردم: از اعتراض به نابرابری حقوق زن و مرد در طواف کعبه گرفته ، تا اعترا ض به مقبره ابولولوِ! اما دریغ از حتی یک اعتراض و 4 تا امضا در مخالفت با این بی احترامی به خانه خدا...

اون وقت بود که با خودم گفتم:

خوشا بغیرت و همت کسانی که، به گوش تمام جهان رساندند، صدای اعتراضشان به ساخت سدی در 50 کیلومتری تخت جمشید را.

خوشا بغیرت و همت کسانی که، نگذاشتند هیچ مجله ای، خلیج فارس را خلیج عرب بخواند...هرچند در خلوت این خلیج را آمریکایی بنامند...

خوشا بغیرت و همت کسانی که، با تلاش و اعتراضشان توانستند برج نقش جهان رو چند طبقه کوتاه کنند؛ تا نکند که خللی ایجاد شود در مشاهده اعجاز شیخ بهایی...

و خوشا بغیرت و همت همه کسانی که چیزی را دوست می دارند.

***

سامی انگاوی, یکی از مهندسان سعودی در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرده بود که آنچه دیده می شود فقط 10% از اتفاقاتی است که در راه است. و آنچه در راه است بسیار بدتر از این خواهد بود.

ای کاش همه ما، کسانی که سادگی خانه خدا را دوست می داریم، کمی همت کنیم، شاید آرزوی دیدن شکوه این سادگی را با خودمان به گور نبریم.

یا حق

 

منابع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Abraj_Al_Bait_Towers

http://www.abrajalbait.com

http://www.nytimes.com/2007/03/08/world/middleeast/08mecca.html?em&ex=1173502800&en=d9788514cd7c0c08&ei=5087

http://www.nytimes.com/imagepages/2007/03/08/world/08mecca_CA0.ready.html

ترجمه ناقص مقاله نیویورک تایمز:

http://www.shianews.org/textnews.asp?id=3802

****************************************************************

حالا باید چی کار کرد ؟

قبل از هر حرکتی، منتظر جواب استفتاهایی هستیم، که برادر خوبم مهرداد انجام دادند. این متن استفتا برای چند تن از مراجعی که امکان فرستادن سوال از طریق اینترنت بود فرستاده شده:

متن سوال یا استفتا :با سلام، شرکت پیمان کاری بن لادن، در حال اجرای یک پروژه مسکونی عظیم در جوار کعبه می باشد. این مجموعه ساختمان با حداکثر ارتفاع 485 متر، و با ارتفاعی بیش از 30 برابر طول کعبه، و بلند ترین ساختمان عربستان و از نظر مساحت بزرگترین ساختمان ساخته شده توسط بشر خواهد بود. این ساختمان هفتاد و شش طبقه، اجرا شده توسط شرکت پیمان کاری بن لادن، شامل خانه هایی با قیمت هر خانه تا چند میلیارد تومان، و شامل هتل 5 ستاره، و چند طبقه مرکز خرید می باشد. اجرای این پروژه در روزنامه نیویورک تایمز هم بازتاب داشته و باعث مقایسه مکه با لاس وگاس (مرکز اصلی تفریح و خرید و قمار در آمریکا، معروف به شهر گناه) شده است. این مجتمع پس از اتمام در سال 87-88 سوال من این است : 1) وظیفه ما در مقابل این توهین روزنامه نیویورک تایمز چیست ؟ 2) نظر جنابعالی در مورد این ساخت و سازها چیست ؟ 3) با توجه به شرایط کنونی، و لزوم تلاش برای وحدت، نظر جنابعالی در مورد انجام هرگونه حرکت در مخالفت با این ساخت و ساز چیست ؟ با تشکر

جوابیه دفتر آیت الله مکارم شیرازی :

تا الان فقط جواب آیت الله مکارم رو دریافت کردیم، جوابشون رو عینا میارم:

 بسم الله الرحمن الرحیم

:: با اهداء سلام و تحیت؛

جواب :  این گونه ساخت و سازها اگر به نفع حجاج باشد شرعاً حرام نیست و مقایسه آن با مراکز فساد اهانت است و باید از آن جلوگیری کرد.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته              

دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی / بخش استفتاءات

 

 


نوشته شده توسط امیر در یکشنبه 85/12/27 و ساعت 12:57 عصر
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عذای اباعبدالله
غزه، مدتهاست در ذهن شهدای ماست. تقدیم به شهدای غزه مصاحبه ای از
نوار غزه
درد
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا